onsdag den 18. marts 2009

Operationen veloverstået

Kære alle
Så er jeg tilbage på mit værelse og operationen gik godt. Jeg havde bedt om at komme til sidst på dagen, men jeg var allerede nr. 2 på operationsprogrammet, så kl.10.30 blev jeg hentet, noget beklemt ved situationen(var kun lige nået og i bad) men ellers ved godt mod og klar. Jeg var vel nede på opvågning (hernede kaldet ICU) igen omkring kl.12.30, så en sådan cryo-operation tager ikke langtid. Jeg vågnede med meget store smerter i højre bryst og nakke, og fik da også noget smertestillende, det hjalp bare ikke meget. Det var først da min mor kom ned på ICU og talte med store ord, jeg fik noget som både tog smerterne og sendte mig i drømmeland. Mor var flere gange nede og se til mig, havde både mad og drikke med, og trøstede mig lidt, men ellers så lå jeg og småsov det meste af tiden.

To gange fik jeg smertestillende i løbet af eftermiddagen og sidst på aften/omkring midnat 2 sovepiller, hvilket var tiltrængt, da der både er lidt larm (fra de andre medpatienter og sygeplejerskerne), meget varmt og lyst på deres ICU.
Ved sidste operation havde jeg jo en rigtig dårlig oplevelse på ICU, men denne gang var det som sagt en positiv oplevelse og sygeplejerskerne denne gang kunne lidt engelsk og var faktisk både smilende og søde. Det bedste var godt nok, at jeg fik lov at komme op ad sengen og tisse på en potte på gulvet.....ja det lyder meget primitivt, men i modsætning til sidst, hvor de insisterede på, at jeg skulle ligge i sengen og tisse......OG DET KAN JEG BARE IKKE, så var det meget befriende.

Så nu skal jeg så bare lige komme mig de næste par dage, de fylder mig via drop med alt muligt:antibiotika, næringsvæske, medikamenter der kan hjælpe de afdøde cancerceller på vej, noget for hjertet og leveren.........ja you name - I get it.
Jeg har det forbavsende godt idag, er noget øm ved brystet og nakken men ikke mere end at det er til at holde ud, har da ihvertfald ikke fået noget smertestillende idag.

Vi har lavet vores billeter om, så vi flyver hjem tirsdag, hold da op, jeg tæller dagene. Det kan godt være, jeg allerede er klar til at rejse hjem søndag eller mandag, men vi ture ikke tage chansen, så heller lige ha en extra dag eller to hernede med lidt sightseeing eller noget.

Så kære alle sammen det er som sagt gået godt, jeg har det fint og nu kan jeg virkelig se en ende på opholdet for denne gang.

P.S kl. er 15 hernede og mor tager sig lige en lur, hvilket Dennis også gjorde dagen efter sidste operation. Jeg tror, det tager hårdere på de pårørende end man lige regner med....det er jo selvfølgelig også dem, der går og venter i spændning og sikkert også med en del uro, mens man er "under kniven".....stakkels dem...men som sagt nu er det overstået for denne gang.

2 kommentarer:

  1. Kære Barbara'
    Hvor er det fantastisk at høre at operationen er forløbet godt... har sendt mange tanker din vej. Glæder mig til at se dig tilbage i DK.
    Knus og kram .... også til din mor
    Mira

    SvarSlet
  2. Hej Barbara og Birthe - det glæder mig at det er godt overstået for denne gang.. god tur hjem - og jeg glæder mig til vi ses ... kærligst Charlotte

    SvarSlet