fredag den 20. marts 2009

Hvem vil ha Mc. D., når man istedet kan få udkogt pasta i smør

Så starter weekenden, for mig går det bare ud på at få tiden til at gå, så det kan blive tirsdag, og vi kan komme hjem. SAVNER FREDERIKKE OG DENNIS (ja jer alle sammen)

Igår sov jeg ikke hele dagen, og synes selv, det var utroligt, at jeg kunne være så frisk oven på operationen........følte mig virkelig som verdensmester. Jeg skal da love for, at trætheden så til gengæld har ramt mig idag. Tog allerede min første lur kl.9.30 mens sygepjejeskerne ordnede mine forbindinger og satte drop til. Havde lige energi til at bevæge mig ned i cafen til "´dansker møde" kl.11,og snakke lidt og få den obligatoriske friskpresset juice. Ja for os ca. 25 danske patienter (hvis vi ellers ikke skal i behandling eller andet)samt vores pårørende mødes hver dag kl.11: til lidt hygge, lige udveksle dagens behandlinger, erfaringer, nyt hjemme fra etc. Det er ganske hyggeligt og man kommer jo efterhånden ret tæt på hinanden.

Fik lidt frokost og så ellers ind at sove igen. Stod op ved 17.30 og havde ikke energi til at tage tøj på og ud i byen for at spise, til trods for at jeg virkelig godt kunne ha spist en pizza eller en burger fra Mc. D, men istedet blev det til mad fra sygehusets cafe.

Ja jeg ved altså ikke om man kan kalde det mad, det skulle forestille at være specielt sundt og nærende for kræftpatienter, men jeg ved snart ikke.....overkogt pasta der svømmer rundt i smør.....ja undsyld men hold kæft det smagte dårligt....ikke en gang pasta kan de finde ud af at lave. Skal dog lige indskyde at mors majskolbe, bagt kartofel og spejlæg smagte godt, så jeg kunne da heldigvis få lidt af hende.

Imorgen har mor "fået fri", og skal på tur med en masse andre patienter og pårørende herfra sygehuset. Sygehuset har arrangeret en tur ud til mundningen af Perlefloden, ud i nogle skønne grønne, narturomgivelser med med frokost, guide og det hele. Det glæder hun sig til. Imorgen aften har vi arrangeret fællesspisning for de danskere, der har lyst og må forlade sygehuset på en restaurant inde i byen. Der er nemlig rigtig mange af os, der skal hjem de nærmeste dage, så det bliver en hyggelig måde, at sige farvel til hinanden på.

Slut for idag og godnat.




1 kommentar:

  1. Hej søde Barbara.
    Vi tænker meget på dig her i huset. Jeg kører jo forbi Gjessing hver dag, så der bliver lige sendt en ekstra tanke til dig.
    Jeg håber virkelig at behandlingerne virker lige så godt som de lyder til at skulle.
    Glæder mig til at se dig hjemme igen.
    Kom godt hjem.
    Hepper på dig! Hilsen til din mor også.
    Knus Chris, Freddy og lille Soffie

    SvarSlet