lørdag den 21. marts 2009

Dejlig lørdag i Guangzhou

Både mor og jeg havde en dejlig lørdag.
Mor var jo på tur med de andre vesterlændinge herfra sygehuset, og jeg blev hjemme for at få dagens "infusions". Efter hvad mor fortæller, var det en smuk og hyggelig tur ud i nogle skønne naturreservater, hvor hun rigtig fik snakket med de andre danskere og set en lidt "grønnere side" af Guangzhou. Turen sluttede af med en traditionel kinesisk frokost ved runde borde, hvor midten drejer rundt, så alle kan nå af det hele. Hun følte sig rigtig modig, idet hun smagte på alle retterne.....på nær én (den så simpelthen for ulækker ud..noget grågrumset udefinerbart noget).

Jeg blev jo som sagt hjemme på sygehuset: gik og trissede lidt rundt, var nede i cafe´en kl.11 for at snakke med de andre danskere, der også var "bundet! til sygehuset, og så ellers Sex and the City hele eftermiddagen inde i sengen.....hold da op det var råhygge.
Om aften skulle tog vi alle ud og spise, vi kunne ikke rigtige blive enige om restaurant, så vi delte os i to. Mor og jeg tog med på italiensk restaurant. Jeg havde taget tørklæde om hovedet, "rigtigt" tøj og sminke på, så jeg følte mig helt "menneskelig" igen (resten af tiden går jeg jo rundt i sygehusets pyjamas, og de af jer, der har snakket med mig over skype ved den ikke er særlig flaterende). Det blev en rigtig hyggelige aften, rigtig god mad og dejligt selskab.

Dagens mision hedder for mit vedkommende FRISØR, mit hår falder af i store totter nu, og der ligger hår over det hele, så jeg er SÅ KLAR til at få det væk. Mon ikke vi kan finde et lille huld af "en frisørsalon", som for ingen penge lige kan kronrage mig (en af de andre patienter fandt et lille sted her i nærheden, hvor de klippede til 8 kineser penge). Måske får I billeder senere idag af dagens begivenheder. kan I alle ha en rigtig dejlig søndag. Juhuuuuu jeg skal hjem i overmorgen, hvor er det fedt at kunne sige i overmorgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar