mandag den 9. marts 2009

Farvel og goddag

Ja det er noget tid siden, vi har givet lyd fra os, men der er som ikke sket det store her i Kinas land. Jeg har været "bundet" til sygehuset frem til fredag, hvor vi da også begrav os ud sammen med et andet dansk par for at spise på en "international" restaurant og derefter en tur op langs Perle floden. Vel nede i byen opdagede jeg til min skræk, at drænet til højre lunge havde løsnet sig, der kom væske ud og der var kommet en smule luft ind. Så Dennis og jeg tog hurtigt og med røstende hjerter en taxi tilbage til sygehuset. Heldsigvis var der ikke sket noget, og jeg fik blot nyt dræn i. Rigtig rigtig synd for stakkels Dennis, som VIRKELIG havde sat næsten op efter en ordenlig bøf

Heldigvis fik jeg drænet ud lørdag og kunne bevæge mig "frit" omkring uden at skulle tænke på en drænpose under tøjet. Vi besluttede igen at mødes med det danske par:Hans og Lotte denne aften for spise på den "internationale" restaurant. Heldigvis lykkedes det, og ja Dennis havde et sageligt smil på læben resten af aften efter både at have indtaget en kæmpe bøf og drukket en god kold Carlsberg Fadøl. Det var desværre også den sidste aften for Hans og Lotte som søndag morgen var på vej mod Esbjerg igen efter ca. 3,5 uger hernede. Vi ønsker Hans alt muligt held og lykke med gode resultater hjemme i Danmark. Seljturen blev det ikke til, det var det simpelthen for koldt til, det har desværre regnet og blæst hernede det sidste stykke tid, og været rigtigt rigtgit koldt.


Søndag var en øv dag, jeg havde store store smerter hele dagen, og lå stort set kun i sengen, vi havde prøvet at eksperimentere med mine smertestillende piller, og havde ikke lige fundet den rigtige balance. Har derfor også fået lagt en "luftmadras" oven på den alm. madras, som er så hård så hård, så det skulle også gerne hjælpe i længden. Det eneste lyspunkt den dag, var helt klart at mor kom. Dejligt at se hende efter så mange dage. Hun var noget træt efter turen, mens ellers fit for fight. Så allerede idag var hun klar til at indtage Guangzhou og tage på sightseeing.
Jeg vil gi ordet til mor Birthe: Ja velankommet og selvfølgelig lidt "grogy" synes jeg alligevel at det er fantastisk, at jeg befinder mig i Kina. Som sagt har vi allerede været på tur rundt i byen langs Perlefloden og på kinesisk marked, hvor jeg bl.a har købt mig et par fine røde kinesiske silketøfler til den nette sum af 10 yuan (dkk 8,-). Glæder mig til aftenturen op ad Perlefloden imorgen, i det hele taget de næste 4 uger (både på oplevelser og støtte til Barbara på sygehuset.




2 kommentarer:

  1. Hej Babs og co.
    Det lyder virkelig til at de kinesere ved hvad de har med at gøre. Jeg håber virkelig sådan at de behandlinger hjælper dig.
    Det er barsk læsning, men meget spændende at høre om fremgangen.
    Jeg sender dig dagligt mange tanker og håber at det hjælper dig derude.
    Skønt for dig at du har fået selskab af din mor idag, så kan I få tøsehygget.
    Hils begge dine støtter og ppd.
    Kæmpe knus Chris ;o)

    SvarSlet
  2. Hej i Kina - jeg følger med hver dag Barbara og håber og ønsker af hele mit hjerte at behandlingen hjælper dig.
    det er også dejligt at høre at i får oplevet byen i det omfang det er muligt..
    også lige en hilsen til dig Birthe - og til dig Dennis med ønsket om en god tur hjem....
    de kærligste hilsner fra Charlotte Friis

    SvarSlet