mandag den 2. marts 2009

I "lungernes tegn"

Ja så er weekenden vel overstået, den har for mit vedkommende ikke været særlig sjov, idet jeg lørdag aften fik høj feber, hvilket fortsatte søndagen igennem. Det skyldes højstsandsynlig den væske jeg fik sprøjtet ind i højre lunge i lørdags (medikament der skal forhindre gendannelsen af væske), men for at gå med livrem og seller har jeg fået antibiotika i drop.


Men intet er så skidt at det ikke er godt på noget, for hold da op vi fik set et par afsnit af "prison break" denne weekedn (så ja næsten som en rigtig tv/hygge/flad ud weekend som dengang man ingen børn havde).


Her til morgen blev jeg endnu en gang sendt til ultralyd af mine lunger, og ganske rigtig der var fortsat væske på venstre side, så det nuværende dræn i denne side skulle flyttes. Dog var der næsten ingen væske på højre side, så dette dræn blev udtaget efter endnu en indsprøjtning, der skal forhindre at væsken gendannes.
Imorgen får venstre lunge så "skudet", hvorefter jeg så håber på, at de også udtager drænet i denne side, for alt andet lige, er det pænt ubehageligt at rende rundt med dræn....men ét dræn er nu bedre en to dræn, så jeg føler mig allerede en smule friere her til eftermiddag
Samtidig er det også sidste dag med drop i denne omgang af diverse medikamenter til at styrke kroppen, måske med en smule pres fra min side, idet jeg mildt sagt er ved at få en smule "hospitals kulder", efter de sidste 6 dage at have været bundet til sygehuset pga operation, divs drops etc. Så jeg har simpelthen fået udgang fra middag af imorgen, nu håber jeg bare ikke at indsprøjtningen i venstre lunge giver mig feber. Desuden starter jeg jo lokal kemoterapi behandling af brystpartiet eller rettere sagt lymfesystemet ved bryst og krave parti på onsdag, dette er jeg en smule spændt på, og forventer da også ubehag i de følgende dage.

Jeg glæder mig meget til min "ledsaget udgang" imorgen, så jeg endelig kan lære Guangzhou lidt bedre at kende. Dennis har idag haft "fri" og tog ned til "skrædder distriktet" og fik taget mål til og bestilt et jakkesæt og et par skjorter. I nærhenden faldt han over en "Hello Kitty" shop, hvor han storshoppede til både Frederikke og jeg.

Ellers kan jeg fortælle jer, at vi hver dag snakker med Frederikke over skype, og hun har det rigtig godt, heldigvis lader det til savnet til os ikke påvirker hende synderligt, og hun synes stadig det er vildt sjovt "at se mor og far på computeren". Vi savner hende dog helt vanvittigt(her skal stå mega, vildt, røv meget, helt kolonormt etc), men set i lyset af, hvor hurtig den forgangende uge er gået, så er vi heldigvis snart hjemme igen.
Når det er sagt, så bliver mit ophold herude desværre forlænget med to uger (pga det omfattende og intensive behandlingsprogram), så jeg først er hjemme i Danmark igen den 2 april (undskyld søde chef Maria, ringer til dig over Skype en af dagene). Deslige forlænges Dennis ophold med 5 dage og mors med to uger. Mor kommer som planmæssigt herned på søndag, så hende og Dennis overlapper hinanden, dels kan Dennis sætte hende ind i alle de praktiske ting og dels ville mor gerne være hernede til cryo -operation nr. to den 10 marts.

Puha et langt indlæg igen, men det er som om, jeg ikke kan stopper, når jeg først er kommet igang, vil så gerne fortælle jer det hele....sorry. HOLD DA OP HVOR VI SAVNER JER ALLESAMMEN, GLÆDER OS TIL AT SE JER VEL HJEMME I LILLE DANMARK.

Jubiii sygeplejersekn har lige været her, vi må godt forlade sygehuset her til aften, så vi skal simpelthen ud og opleve lidt af det pulserende aftenliv.

Knus fra Barbara (og Dennis som lige tager sig en "morfar" inden udgangen i aften, det kan være hårdt at shoppe dagen lang, os der dyrker denne disiplin jævnligt, ved det er meget trættende...hihi)

4 kommentarer:

  1. Bare et lille Hep Hep :-) Stort KNUS fra os alle!

    SvarSlet
  2. Kære Babs,

    Det er dejligt at kunne følge dine strabadser her på bloggen! Jeg glæder mig til at holde dig op på vores aftale og få en kop kaffe og en hyggesnak når du vender hjem - kæmp som død og helvede - det betaler sig ;o)...
    Kærlig hilsen og mange varme tanker...
    Mikkel BA

    SvarSlet
  3. Håber i har nydt jeres aften ude, og ellers som sædvanligt pøj pøj med de næste par dage.

    Knus Pernille

    SvarSlet
  4. Hej søde Babs og Dennis
    Det er dejligt at kunne følge jer herhjemme i lille DK. Føles jo slet ikke som om I er ret langt væk... Tænker på jer flere gange dagligt og sender alle positive tanker til jer. Vi flytter da bare den dato for py-party Babs ;-) Det skal du ikke tænke på ;D Den står klar når du kommer hjem og jeg GLÆDER mig til at se dig igen.
    Savner dig - keep fighting sweetie
    Knus og tanker Maria

    SvarSlet